همانطور که میدانید بانوان و آقایان بر اثر عوامل مختلفی همانند افزایش سن، تغذیه ی نامناسب، ژنتیک، وراثت، نور خورشید و سبک زندگی نامناسب دچار مشکلاتی از قبیل چین و چروک، افتادگی، شل شدگی و لکه های پوست می شوند که برای افراد بسیاری این امر ناخوشایند خواهد بود.

افراد همواره به دنبال روشی برای رفع مشکلات پوستی خود هستند چرا که چین و چروک ها باعث می شود سن فرد بیشتر نشان داده شود.

دستگاه های جوانسازی پوست مناسب چه افرادی است؟

روش های مختلفی به جهت درمان این مشکلات وجود دارد که یکی از بهترین آن ها استفاده از دستگاه های جوانسازی است. اما تمامی افراد نمیتوانند و نباید از این دستگاه ها استفاده نمایند، به همین دلیل ما در ادامه به مشکلاتی که میتوانید با کمک این دستگاه ها برطرف کنید اشاره کرده ایم.

نحوه نگهداری از دستگاه های لیزر

از جمله نکات مهم برای مراقبت صحیح از دستگاه لیزر مطب و سالن زیبایی عبارت است از:

1.    شارژ محلول کولانت

همانطور که می دانید محلول کولانت در فصول گرم سال خیلی سریع تر تبخیر شده و به همین دلیل بهتر است قبل از مشاهده ی ارور واتر، مخزن دستگاه را پر کنید. توجه داشته باشید چنانچه هوا به داخل مخزن نفوذ کند قطعات دستگاه خراب خواهند شد.

2.    استفاده از محلول کولانت استاندارد

از آب مقطر به عنوان جایگزین آب دوبار تقطیر استفاده نکنید، توجه داشته باشید محلول کولانت معتبر و استاندارد را خریداری نمایید. استفاده از محلول های غیر استاندارد باعث ایجاد املاح در بخش های مختلف خنک کننده دستگاه شده و در نتیجه چرخش آب را کم خواهد کرد.

بهترین کولانت برای دستگاه لیزر موهای زائد آب مقطر دیونیزه می باشد، لازم است هر ماه یک بار آن را تعویض نمایید. توجه داشته باشید در لیزرهای Co2 باید از ترکیب آب دیونیزه با اتیلن کلیکوژن استفاده نمایید.

تفاوت لیزر تیتانیوم و پلاتینیوم

همانطور که میدانید امروزه دستگاه متعددی به بازار عرضه شده اند. تمامی این دستگاه ها عملکردی مشابه داشته و از طریق تاباندن امواج لیزر به ناحیه ی مورد نظر و نابودی فولیکول های مو سبب از بین رفتن و حذف دائمی موهای زائد خواهند شد.

دستگاه لیزر پلاتینیوم بهتر است یا تیتانیوم؟

قبل از پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا به توضیح مختصری در خصوص هر دو نوع دستگاه لیزر موهای زائد پرداخته و تفاوت های آن دو را بیان کنیم.

لیزر تیتانیوم چیست؟

این دستگاه لیزر در گروه قدیمی ترین دستگاه های لیزر موهای زائد بوده که با تولید 3 طول موج الکساندرایت، دایود و اندیاگ قادر است بر اساس فتوترمولیز یعنی خاصیت جذب انتخابی اشعه حذف موهای اضافی بدن و صورت را انجام دهد.

جوانسازی پوست

قطعا همه ی افراد داشتن پوستی شاداب و بدون چین و چروک را دوست دارند و به دنبال روش هایی برای رهایی از چروک های پوست خود هستند. در حقیقت امروزه یکی از معیارهای زیبایی داشتن پوستی صاف و بدون چروک است.

آر اف بهتر است یا هایفوتراپی؟

روش های مختلف و دستگاه های متعددی و به بازار عرضه شده است که میتواند پوستی صاف و شاداب را برای افراد به ارمغان آورد. اما انتخاب بهترین دستگاه در بین دستگاه های جوانسازی متعدد کار ساده ای نخواهد بود.

دستگاه های آر اف فرکشنال و هایفو در و ما در ادامه به کاربرد و تفاوت این دو دستگاه پرداخته ایم.

هایفوتراپی چیست؟               

هایفوتراپی در حقیقت روشی غیرتهاجمی است. که برای رفع مشکلات پوستی صورت و بدن از آن استفاده می شود. در این روش از طریق امواج فراصوت و انتقال گرما به پوست، سلول های آسیب دیده ترمیم شده و با کلاژن سازی خاصیت ارتجاعی به پوست باز می گردد. اصلی ترین کاربرد دستگاه های هایفوتراپی درمان چین و چروک ها، لیفت صورت و درمان شلی و افتادگی پوست می باشد.

 

دوشنبه 28 شهریور 1401
بؤلوملر :