تجهیزات پزشکی، پوست و مو

مقایسه دستگاه های تتو ریموال

0 گؤروش
یازار:‌

فرقی ندارید قصد استفاده از کدام دستگاه لیزر موهای زائد از جمله دستگاه لیزر ILP ، … دستگاه های لیزر جوانسازی شامل هایفو، فرکشنال و… را دارید. بطور کلی برای استفاده از دستگاه زیبایی نیاز به اقداماتی است که در ادامه به چک لیست قبل از لیزر درمانی پرداخته ایم. بهتر است 4 تا 6 هفته پیش از شروع درمان با لیزر، اقدامات ذیل را انجام دهید:

چک لیست قبل از لیزردرمانی

لازم است پیش از شروع درمان بیمار از نظر سابقه ی اسکارهای کلوئیدی، هیپرپیگمانتاسیون به صورت کامل بررسی و مشاوره شود.

مقایسه دستگاه های پاک کننده تاتو

امروزه افراد زیادی تصمیم به حذف و پاک کردن تتو از روی پوست خود دارند و به دنبال روشی مطمئن به جهت حذف تاتوهای رنگی یا غیر رنگی می باشند. در پاسخ به این سوال که آیا تاتو پاک میشود باید گفت بله در صورت انتخاب دستگاه مناسب قطعا میتوانید تاتو را از روی پوست خود حذف نمایید.

 

اگر به هر دلیل از تاتوی خود پشیمان شده و قصد حذف آن را دارید میتوانید از به شرح ذیل استفاده نمایید.

بهترین دستگاه های جوانسازی غیرتهاجمی پوست

افزایش سن، رژیم غذایی ناسالم، سبک زندگی، ژنتیک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و… از جمله اصلی ترین عواملی هستند که باعث چین و چروک، افتادگی و بروز لکه های پوستی خواهد شد. از آنجایی که داشتن پوستی صاف و شاداب یکی از معیارهای زیبایی است افراد بسیاری به دنبال روش های مختلفی جهت درمان مشکلات پوستی خود می باشند. کشیدن پوست صورت بدون عمل جراحی، درمان چین و چروک ها با روش های غیرتهاجمی طرفداران بسیاری دارد.

شاخص های لیزری در جوانسازی تهاجمی

همانطور که میدانید پوست افراد بر اثر عوامل مختلفی همچون افزایش سن، ژنتیک، تغذیه و سبک زندگی ناسالم دچار پیری و چین و چروک خواهد شد. از آنجایی که نشانه های پیری پوست باعث میشود چهره ی فرد خسته و غمگین به نظر بیاید افراد بسیاری به دنبال روش های مختلفی هستند تا بتوانند مشکلات پوستی خود را برطرف سازند.

بیشتر افراد تمایل به عمل های جراحی و بیهوشی نداشته و ترجیح میدهند استفاده نمایند، امروزه دستگاه های جوانسازی مختلفی در بازار موجود است که میتوانید برای رفع چین و چروک های سطحی، چروک های عمیق پوست، رفع افتادگی پوست، رفع چروک دور چشم و… از آن ها استفاده کنید.

اصول لیزرهای تهاجمی

لیزرهای تهاجمی گروهی از لیزرها هستند که از طریق پرتوهای نوری منسجم به پوست تابانده شده و توسط بافت پوست جذب خواهند شد، در واقع این لیزرها با لایه برداری کامل تمام یا بخشی از پوست مشکلات و بیماری های پوستی را درمان می کنند.

 

آردینی اوخو
دوشنبه 28 آذر 1401
بؤلوملر :

نکات ایمنی در لیزر

0 گؤروش
یازار:‌

همانطور که اشاره کردیم رعایت نکات ایمنی لیزر درمانی اهمیت بالایی دارد، بهتر است یک چک لیست از نکات ایمنی تهیه کرده و پیش از شروع کار آن را بررسی نمایید. از جمله نکات ایمنی که لازم است در این چک لیست آورده شود عبارت است از:

ایمنی در لیزر درمانی

·         درج علائم احتیاطی کار و ورود به اتاق لیزر در پشت درب

·         تهیه ی عینک های محافظ

·         مخفی کردن پدال دستگاه در صورت عدم استفاده

استفاده از عینک های مخصوص

از جمله خطرات و عوارض لیزر درمانی خطرات لیزر برای چشم می باشد که در صورت عدم استفاده از عینک های مخصوص مشکلات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد. حفظ ایمنی چشم با در برابر پرتوهای پر انرژی با عینک امکانپذیر است.

در واقع دستگاه های لیزر از طریق تولید امواج با انرژی بالا که قادر هستند مسافت های طولانی را طی کرده و به شدت در اجسام منعکس شوند، سبب افتادن لیزر در چشم شده و به همین دلیل استفاده از عینک محافظ برای بیمار، اپراتور و تمامی افراد حاضر در اتاق لیزر الزامی است.

معرفی دستگاه های لیزر کنونی جهت رفع موهای زائد

در ادامه به معرفی دستگاه های لیزر کنونی جهت رفع موهای زائد و جدیدترین دستگاه لیزر ۲۰۲۲ پرداخته ایم.

لیزرهای قرمز

این نوع از دستگاه های لیزر به عنوان اولین دستگاه لیزر موهای زائد بودند که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرند، این لیزر در مقایسه با دیگر انواع لیزر کوتاه تر بوده و به همین دلیل میتواند ملانین اپیدرم را هدف قرار داده و همین امر باعث میشود برای پوست های تیره کاربرد چندانی نداشته باشد. طول موج لیزرهای قرمز (Ruby) برابر با  undefined">nm 649 می باشد.

لیزرهای الکساندرایت

این لیزرها در گروه بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بوده که جهت رفع موهای زائد در پوست های روشن استفاده می شود، البته از این دستگاه میتوان برای پوست های تیره نیز استفاده کرد اما معمولا عوارضی همچون هیپرپیگمانتاسیون پس التهابی در پوست های تیره رایج می باشد.

انواع پوست فیتزپاتریک و نحوه پیدا کردن نوع پوست

معنی fitzpatrick skin type، نوع پوست فیتزپاتریک می باشد. در واقع شناخت انواع پوست فیتزپاتریک و نحوه پیدا کردن نوع پوست بسیار مهم است و هر فردی باید نوع پوست خود را بشناسد شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از انواع پوست بیشتر در معرض آسیب های مختلف پوستی از قبیل آفتاب سوختگی، کک و مک، لکه های پوست و … قرار می گیرند، به همین دلیل است که شناخت نوع پوست برای هر فرد الزامی است. در واقع رنگ پوست بین افراد طبقه بندی شده است که به این طبقه یا دسته بندی فیتزپاتریک اطلاق می شود.

انواع رنگ پوست انسان

در سال 1975 بود که رنگ پوست فیتزپاتریک و سیستم طبقه بندی نوع پوست با در نظر گرفتن مقدار رنگدانه های پوست و واکنش انواع رنگ پوست در برابر آفتاب معرفی شد.

·         مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

·         از 4 هفته پیش از شروع درمان از لایه بردارهای عمقی استفاده نکنید.

·         یک هفته پیش از درمان از مصرف ترکیبات گلیکولیک اسید خودداری نمایید.

·         یک هفته پیش از لیزر درمانی مصرف ناپروکسن، ایبوپروفن و سلکوکسیب را متوقف کنید.

·         2 هفته قبل از درمان از مصرف ویتامین E، زنجبیل و ترکیبات آسپرین خودداری نمایید.

·         توجه داشته باشید در صورت وجود زخم های باز، عفونت و آکنه های فعال باید لیزر درمانی را به زمان دیگری موکول نمایید.

·         با نظر پزشک میتوانید به منظور کاهش درد بعد از لیزر یک ساعت قبل از شروع لیزر درمانی از ترامادول 50 میلی گرم استفاده کنید.

·         از 4 هفته قبل از شروع درمان از سولاریوم، تماس مستقیم با نور خورشید و بطور کلی روش ها و ترکیبات برنزه کننده پوست استفاده نکنید.

·         3 روز قبل از شروع درمان از مصرف داروهایی از قبیل مینوسیکلین، داکسی سیکلین و بطور کلی داروهای حساس کننده به نور خودداری نمایید.

·         در صورت داشتن سابقه ی تبخال تناسلی یا زونا در ناحیه ی درمان بهتر است 2 روز قبل از درمان تا 3 روز بعد از آن از داروهای ضد ویروسی همانند والاسیکلوویر و آسیکلوویر استفاده کنید.

 

 

 

آردینی اوخو
شنبه 12 آذر 1401
بؤلوملر :