دستگاه هایی که با تکنیک رادیوفرکوئنسی عمل جوانسازی پوست را انجام میدهند کاملا ایمن بوده و با نام دستگاه های کم تخریب (Subablative) شناخته میشوند که از طریق جریان با تناوب بسیار سریع کار می کنند. تکنیک آر اف به منظور درمان چین و چروک های پوست بکار می رود، از دیگر ویژگی های این روش میتوان به اسکار کم و قابلیت درمان تیره ترین رنگ های پوست اشاره کرد.

معرفی تکنیک های لیزر درمانی تهاجمی

هندپیس های RF دارای ردیفی از الکترودهای سوزنی بوده که باعث گرم شدن پوست در اثر تماس با این سوزن ها خواهد شد، در این تکنیک میزان آسیب به لایه اپیدرم پوست به حداقل خود خواهد رسید.

جوانسازی با روش اولتراسوند متمرکز

اولتراسوند یکی از جدیدترین روش های جوانسازی است که به جهت درمان چین و چروک ها استفاده می شود، در حقیقت اولتراسوند شامل امواج آکوستیک با فرکانس بالا می باشد.

تنظیمات لیزری در درمان ضایعات عروقی قرمز

درمان ضایعات عروقی با لیزر یکی از موثر ترین روش های درمانی ضایعات عروق است. در حقیقت انتخاب صحیح تنظیمات لیزر عروق صورت و بدن باعث میشود تا علاوه بر حصول نتیجه ی بهتر، ایمنی تا حد زیادی افزایش یابد. از جمله مهم ترین شاخص ها و تنظیمات لیزری در درمان ضایعات عروقی قرمز میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         طول موج در لیزردرمانی ضایعات عروقی

طول موج انتخابی در درمان ضایعات عروقی باید اکسی هموگلوبین را هدف قرار دهد شامل لیزر KTP، پالس رنگی، دستگاه نور پالسی شدید (IPL) است. در واقع این دستگاه ها طول موجی را ساطع میکنند که اکسی هموگلوبین را به جهت درمان ضایعات عروقی هدف قرار می دهد.

عوامل موثر در تنظیمات دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد دستگاه موثری در حذف و از بین بردن موهای زائد می باشد. این دستگاه انواع مختلفی دارد.  ه عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد 2022 شناخته شده است. از جمله عوامل موثر در تنظیمات دستگاه لیزر موهای زائد میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         نوع پوست فیتزپاتریک در تنظیم جریان دستگاه

اگر پوست شما در گروه پوست های تیره باشد قطعا با خطر آسیب اپیدرمی بیشتری همراه خواهید بود. برای پوست های تیره (IV-V) باید از طول مدت بلند و جریان پایین استفاده شود.

برای انواع پوست های روشن (I-III) نیز میتوانید از شاخص های تهاجمی تر یعنی پهنای پالس کوتاه و جریان بالا استفاده نمایید. درجه لیزر برای موهای زائد جهت درمان پوست های فیتزپاتریک نوع V باید ابتدا با طول مدت ms 100 و جریان 24-28 J/cm2  تنظیم شود و برای پوست های II لازم است پهنای پالس ms 20 و جریان J/cm2 38-32 برای درمان در نظر گرفته شود.

انتخاب اولیه شاخص های لیزر درمانی

ما پیش تر در خصوص لیزر پیگمانته در مقاله ای را به شما ارائه داده ایم، اما بطور کلی عدم شناخت عوامل موثر در تنظیمات دستگاه لیزری، شما را به نتیجه ی مطلوب نمیرساند به همین دلیل لازم است تا با فاکتورهای مهم تنظیمات دستگاه لیزر آشنا شوید.

فاکتورهای مهم در تنظیم ضایعات پیگمانته

از جمله فاکتورهای مهم در تنظیم ضایعات پیگمانته میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         نوع پوست فیتزپاتریک

از آنجایی که افراد دارای پوست های تیره با آسیب اپیدرمی بیشتری همراه هستند باید از شاخص های محافظه کارانه شامل پهنای پالس بلند و جریان پایین استفاده شود و برای پوست های با نوع فیتزپاتریک روشن نیز باید از شاخص های تهاجمی تر شامل طول مدت پالس کوتاه و جریان بالا استفاده نمایید.

بهترین انتخاب برای لیزر ضایعات پیگمانته در افراد با پوست تیره پهنای پالس 30 و جریان 26 تا 28 و برای پوست های روشن نیز طول مدت 15 با جریان 34 تا 36 می باشد.

 

سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
بؤلوملر :