از جمله روش های موثر برای درمان افتادگی پوست بدن و صورت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

علت و درمان افتادگی پوست

جوانسازی صورت و رفع افتادگی با لیزر یکی از روش های موثر می باشد. به طور کلی در درمان با لیزر تولید کلاژن افزایش پیدا می کند. این روش غیر تهاجمی بوده و به عنوان لایه برداری با لیزر نیز شناخته می شود.

در لیزر درمانی پروتوهای لیزر به لایه ی اپیدرم و لایه های عمیق پوست برخورد کرده و با تولید کلاژن و الاستین سبب جوانسازی و رفع افتادگی خواهد شد. با این روش خاصیت ارتجاعی به پوست باز خواهد گشت، علاوه بر این گردش خون نیز در پوست افزایش می یابد.

تزریق ژل

از دیگر روش های رفع افتادگی پوست که طرفداران زیادی نیز دارد میتوان به اشاره کرد. معمولا تزریق ژل در دو نوع قابل جذب و غیر قابل جذب انجام می شود. برای لیفت و رفع افتادگی پوست از ژل های جذبی استفاده می شود.

 7نکته مهم در مورد هایفو

·         تا چند روز از ماساژ صورت بعد از هایفو اجتناب کنید.

·         از ورزش های شدید که ممکن است به پوست شما آسیب وارد کند خودداری کنید.

·         بهتر است در صورت التهاب بعد از هایفو به سمتی بخوابید که مخالف جهت التهاب صورت باشد.

·         از اسکراب و شوینده های قوی برای شستن صورت استفاده نکنید.

·         پوست خود را در معرض گرما یا سرمای شدید قرار ندهید.

 

دستگاه های جوانسازی پوست مناسب چه افرادی است؟

از جمله بهترین دستگاه های جوانسازی پوست میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         دستگاه آر اف

·         دستگاه هایفو

·         دستگاه میکرودرم

·         دستگاه هیدرودرمی

·         دستگاه پلاسما جت

·         دستگاه میکرونیدلینگ

·         دستگاه بخور سرد و گرم

 

نحوه نگهداری از دستگاه های لیزر

از جمله نکات مهم برای مراقبت صحیح از دستگاه لیزر مطب و سالن زیبایی عبارت است از:

1.    شارژ محلول کولانت

همانطور که می دانید محلول کولانت در فصول گرم سال خیلی سریع تر تبخیر شده و به همین دلیل بهتر است قبل از مشاهده ی ارور واتر، مخزن دستگاه را پر کنید. توجه داشته باشید چنانچه هوا به داخل مخزن نفوذ کند قطعات دستگاه خراب خواهند شد.

2.    استفاده از محلول کولانت استاندارد

از آب مقطر به عنوان جایگزین آب دوبار تقطیر استفاده نکنید، توجه داشته باشید محلول کولانت معتبر و استاندارد را خریداری نمایید. استفاده از محلول های غیر استاندارد باعث ایجاد املاح در بخش های مختلف خنک کننده دستگاه شده و در نتیجه چرخش آب را کم خواهد کرد.

بهترین کولانت برای دستگاه لیزر موهای زائد آب مقطر دیونیزه می باشد، لازم است هر ماه یک بار آن را تعویض نمایید. توجه داشته باشید در لیزرهای Co2 باید از ترکیب آب دیونیزه با اتیلن کلیکوژن استفاده نمایید.

3.    دمای مناسب اتاق لیزر

از دیگر نکاتی که توجه به آن باعث افزایش طول عمر دستگاه لیزر در فصل تابستان می شود، نگه داری دمای اتاق کمتر از 24 درجه است. توجه داشته باشید در مناطقی که آب و هوای گرمی دارند به نحوی که دمای هوا بالای 40 درجه می رسد بهتر است اسپیلت را در طول شبانه روز روشن کرده و بر روی عدد 30 تنظیم نمایید.

برای نگه داری صحیح از دستگاه لیزر موهای زائد در فصل زمستان و در صورتی که بخاری یا شوفاژ در کنار دستگاه روشن است حتما درجه ی آن را کم کنید، دمای اتاق لیزر در فصل زمستان نباید از 22 درجه در روز بیش تر و کمتر از 10 درجه در شب باشد.

همچنین برای جلوگیری از یخ زدن آب دستگاه در فصول سرد سال حتما یک دستگاه گرمایشی را داخل اتاق و در دمای مناسب قرار دهید.

 

پنجشنبه 3 شهریور 1401
بؤلوملر :